Nájdite si svoju dovolenku
Vybrať kriteriá

Záruka najnižšej ceny
Nakupujte u nás za rovnaké ceny, ako priamo v cestovnej kancelárii, so všetkými výhodami a vernostnými zľavami.

Široká ponuka zájazdov
Vyberte si z ponuky slovenských a českých cestovných kancelárií na jednom mieste.

12 najčastejších otázok

 

1. Ako mám postupovať pri výbere dovolenky?

1. Na začiatok by ste si mali zvoliť destináciu, ktorú chcete na svoj oddych využiť.

2. Ďalším dôležitým bodom je výber dopravy. Pri leteckej doprave je dôležité odletové miesto, pri autobusovej doprave je potrebný výber nástupného miesta. Pri vlastnej doprave ponúkajú niektoré cestovné kancelárie aj možnosť poistenia nielen samotného pobytu, ale aj kompletnej cesty do destinácie, prípadne domácnosti počas vašej neprítomnosti.  

3. Dôležité je vybrať si typ stravovania a ubytovania. Podľa toho akú destináciu ste si vybrali si môžete zvoliť raňajky, polpenziu, all inclusive light (raňajky, obedy a večere), all inclusive alebo ultra all inclusive. Typ ubytovania podľa počtu hviezdičiek, podľa tejto kategorizácie platí čím viac tým kvalitnejšie ubytovanie. 

2. Ako si zakúpim zájazd?

1. Online  - vyplňte rezervačný formulár a my vás budeme kontaktovať v čo možno najkratšej dobe, spracujeme všetko potrebné a e-mailom vám zašleme zmluvu, ktorú podpíšete a zašlete späť skenovanú e-mailom. Všetky potrebné informácie aj pokyny dostanete tiež e-mailom, alebo ak si ich nemáte kde vytlačiť, pošleme vám ich poštou.

2. Osobne v CK - príďte nás navštíviť osobne v kancelárii na Nám. Sv. Egídia 95 v Poprade (budova INTES) a my vám radi poradíme pri výbere dovolenky, vytlačíme ponuky, ktoré sa vám budú páčiť a ak sa pre niektorú rozhodnete, je možné ju ďalej riešiť e-mailom, alebo prídete podpísať zmluvu a uhradiť zájazd opäť osobne v hotovosti. 

3. Keď vyplním rezervačný formulár, je moja rezervácia záväzná?

Vaša rezervácia pri vyplnení formulára je len predbežná. V čo možno najkratšom čase vás budeme kontaktovať o dostupnosti vybraného termínu a hotela. V prípade, že je hotel na vyžiadanie, znamená to, že je potrebné celý zájazd uhradiť v plnej výške a podpísať zmluvu a následne sa vyžiada, V prípade, že nebude voľný, vieme ponúknuť adekvátnu náhradu alebo vám uhradenú sumu vrátiť. Ak je termín dostupný, zašleme vám faktúru na úhradu a zmluvu, ktorú je potrebné podpísať a zaslať späť. Po podpísaní zmluvy a úhrade zájazdu je vaša rezervácia záväzná. 

4. Kedy sa dozviem ktorá CK zájazd organizuje?

Názov CK je uvedený v zmluve, ktorú dostanete e-mailom alebo osobne na podpis.

5. Je komplexné poistenie zájazdu povinné?

Poistenie zájazdu nie je povinné, avšak určite odporúčame pripoistenie. Každá CK má poistné podmienky uvedené v zmluve. Pripoistiť sa nemusíte iba v CK, spokojne si môžete vybrať vlastné poistenie v ktorejkoľvek poisťovni. Pokiaľ máte celoročné poistenie napríklad k účtu v banke, dôležité je si preveriť, či dané poistenie obsahuje aj krytie storna zájazdu. 

Ak ste si poistenie priplatili nezabudnite si so sebou vziať kartičku, ktorú v poisťovni dostanete a uistite sa, že je na nej telefónne číslo asistenčnej služby. Ak cestujete v rámci Európskej únie, odporúčame vziať si so sebou kartičku vašej zdravotnej poisťovne, prípadne Európsky preukaz zdravotnej poisťovne, ktorý Vám zabezpečí čiastočnú úhradu starostlivosti i v ostatných členských štátoch EÚ.

6. Kedy a ako je potrebné zájazd uhradiť?

Zájazd je potrebné uhradiť vopred v 100% výške. V prípade first minute objednania stačí uhradiť zálohu, ktorú individuálne určuje cestovná kancelária, ktorá zájazd organizuje a potom najneskôr 30 dní pred začiatkom zájazdu je potrebné doplatiť zvyšnú sumu. Ak si kupujete last minute ponuku je možné, že predbežná rezervácia bude platná skutočne len krátku dobu v daný deň, rozhodujte sa preto rýchlo. Do tej doby je potrebné podpísať zmluvu a zájazd uhradiť. 

7. Je možné meniť údaje v zmluve po podpise a úhrade?

Zmena údajov na zmluve je vo väčšine CK spoplatnená. Závisí od typu zmeny a dňa kedy sa pre zmenu rozhodnete. Ak chcete zmeniť napríklad termín pobytu je dosť možné, že CK, cez ktorú ste si zájazd zakúpili bude požadovať storno poplatok až do výšky 100%. V prípade, že potrebujete zmenu mena na inú osobu, poplatok býva približne 30,- Eur (taktiež závisí od konkrétnej CK). Ak potrebujete zmeniť napríklad adresu, alebo dátum narodenia, nemusí byť poplatok žiaden, čo však tiež závisí od toho o aký typ dopravy ide.  

Pri leteckej doprave je potrebná zvýšená pozornosť kontroly zadaných osobných údajov, prípadné zmeny sú spoplatené, pri vlastnej alebo autobusovej doprave je to zvyčajne bez poplatku. 

8. Kedy dostanem pokyny k zájazdu?

Pokyny sú zväčša dostupné najskôr 7 dní pred termínom odchodu. Budete mať teda dostatok času na zbalenie. V pokynoch budú uvedené časy odchodov, odletov a podobne a všetky potrebné informácie, ktoré k vašej dovolenke potrebujete. Pri leteckých zájazdoch sa občas stane, že čas odletu , prípadne odletového miesta sa zmení. Na takúto skutočnosť vás včas upozorníme. 

9. Kedy je dobré kúpiť si last minute, alebo first moment?

1. Ide o akciové zvýhodnené ceny zájazdov, včasná rezervácia má okrem ceny v niektorých ck aj možnú prípadnú bezplatnú zmenu destinácie.

2.  V prípade, že sa viete rýchlo zbaliť.

3. V niektorých prípadoch ak nie ste náročný klient, nakoľko last minute ponuky sú niekedy využívané na dopredaj voľných kapacít, teda cene zodpovedá aj kvalita ubytovacích zariadení, ktoré ostali neobsadené.

10. Kam môžem cestovať len s občianskym preukazom?

1. V  rámci Európskej únie je možné cestovať s platným občianskym preukazom kdekoľvek. Platnosť dokladu je v EÚ minimálne tri mesiace po návrate na Slovensko.

2. Pre deti do 15 rokov, ktoré nemajú občiansky preukaz je nutné zabezpečiť cestovný pas.

11. Aké doklady si musím so sebou vziať a aké doklady potrebujem pre deti?

Najdôležitejší je platný cestovný doklad. POZOR! Pri ceste do niektorých destinácií je potrebné, aby pas bol platný 6 mesiacov po návrate z krajiny. To, či to vyžadujú práve úrady destinácie, do ktorej sa chystáte vycestovať si môžete jednoducho overiť na stránke ministerstva zahraničných vecí, kde nájdete potrebné informácie ku každej krajine. 

Platný cestovný doklad je dnes povinný aj pre každé dieťa vrátane novorodenca. Pozrite si bližšie informácie o cestovných pasoch pre deti

Doklady si ofotené prepošlite na váš mail, aby ste mali kópie v prípade straty. 

Ak cestujete s deťmi, ktoré majú iné priezvisko ako vy (ak ste starí rodičia alebo iný príbuzní) je potrebné zadovážiť si pred cestou notársky overené povolenie na vycestovanie so súhlasom oboch rodičov. Tento dokument vám vieme zabezpečiť aj my pri objednaní zájazdu, niektoré krajiny vyžadujú verziu v anglickom jazyku. 

12. Ktoré poplatky sú povinné?

Povinné sú letiskové a servisné poplatky, palivový poplatok, pobytová taxa, vo vybraných destináciách miestny poplatok. Niektoré krajiny vyžadujú poplatok za víza, podľa ck vieme toto zabezpečiť ako úhradu k dovolenke, prípadne to uhradíte po prílete do krajiny na letisku. Uvedené poplatky sa pripočítajú k základnej cene zájazdu. Konečnú cenu zájazdu vám radi vypočítame a zašleme v cenovej ponuke e-mailom.