Čo je cestovná kancelária
Cestovná kancelária je spoločnosť, ktorá zájazdy sama organizuje t.j. vo svojej činnosti sa špecializuje na domáci cestovný ruch, zahraničný cestovný ruch, liečebné pobyty, poznávacie zájazdy, kúpeľné služby atď., a musí byť poistená proti úpadku.
Čo je cestovná agentúra
Cestovná agentúra zájazdy iba sprostredkováva čiže predáva t.z. cestovné kancelárie uzatvárajú zmluvy s cestovnými agentúrami, ktoré pôsobia ako dealeri jednotlivých služieb cestovného ruchu (zájazdy i ubytovanie, letenky apod.). Trh s predajom dovolenkových zájazdov sa rýchlo mení. Kým v minulosti bola potrebná osobná návšteva v cestovnej kancelárii, dnes si môžeme rezervovať dovolenku aj cez internet.
O čom máte byť informovaný
Cestovná kancelária musí v katalógu, či na web stránke, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu. Ide najmä o:
• termín začatia a skončenia zájazdu
• cenu zájazdu vrátane harmonogramu platieb a výšku preddavku
• cieľové miesto a miesto pobytu
• druh dopravného prostriedku, úroveň jeho vybavenosti, kvality a triedy
• typ ubytovania, jeho polohu, kategóriu, stupeň vybavenosti a hlavné charakteristické znaky ubytovania
• rozsah stravovania a jeho formy
• trasu cesty, predpokladaných časoch a miesta zastávok
• program v mieste pobytu
• rozsah a kvalitu všetkých ostatných plnení, ktoré sú obsahom zájazdu
• rozsah a podmienky povinného poistenia zájazdu pri úpadku cestovnej kancelárie,
• informácie o poistiteľovi, s ktorým má uzatvorené povinné zmluvné poistenie zájazdu
• všeobecné údaje, týkajúce sa pasových a vízových požiadaviek pre občanov SR a o zdravotných formalitách, ktoré sú nevyhnutné na cestu a pobyt, ako aj o zvyčajné ceny a lehoty na ich vybavenie
• informáciu o tom, či sa pre zájazd požaduje minimálny počet účastníkov zájazdu a o termíne, kedy najneskôr pred odchodom zájazdu môže CK oznámiť, že zájazd ruší z dôvodu jeho neobsadenia minimálnym počtom účastníkov
• lehotu, v ktorej môže objednávateľ oznámiť, že sa zájazdu namiesto neho zúčastní iná osoba
• možnosť uzatvoriť individuálne cestovné poistenie vrátane poistenia pre prípad storna zájazdu pri ochorení alebo v prípade nehody
Mohlo by vás zaujímať
SACKA - SLOVENSKÁ ASOCIÁCIA CESTOVNÝCH KANCELÁRIÍ A CESTOVNÝCH AGENTÚR.
Zákon o cestovných kanceláriách.
Prevádzkovanie cestovnej kancelárie.
Ako riešiť sťažnosť na cestovnú kanceláriu, či reklamáciu zájazdu
Tipy, čo nepísať do reklamácie dovolenky.
Ako reklamovať podľa zákona.
Vybavovanie reklamácie na www.sacka.eu.
Ako postupovať v prípade nespokojnosti s poskytnutými službami
Ako pri tovare, tak aj pri službách je možnosť, že s ich poskytnutím nebudete spokojní. Väčšina hotelierov je prístupná k riešeniu sťažnosti priamo na mieste a snažia sa klientovi vyjsť maximálne v ústrety. Samozrejme, je možné to riešiť reklamáciou, ktorá tak ako pri tovare bude vybavená do 30 dní od jej doručenia.
V každých pokynoch k zájazdu je uvedené telefónne číslo na delegáta, ktorý vám je k dispozícii počas celého pobytu. V prvom rade, ak dôjde k neposkytnutiu služby, za ktorú ste uhradili, je potrebné ihneď kontaktovať tohto delegáta, ktorý by mal sťažnosť riešiť s poskytovateľom služieb priamo.
Ak náprava vašej sťažnosti pre vás nebude vyhovujúca, je potrebné hneď na mieste spísať záznam, ktorý priloží klient k reklamácií. Reklamáciu je potrebné podať písomne najneskôr do 3 mesiacov v CK, alebo CA, ktorá zájazd zabezpečovala.